Nadeszło lato
1. Nadeszło lato – rozmowa na temat nowej pory roku. Rozwijanie
mowy; poznawanie oznak lata.
• Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowaniedo czytania, pisania, liczenia, s. 78. (5-latki)
Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 77. (6-latki)
•Posłuchaj tekstu czytanego przez rodzica - Za co lubimy lato? Karty pracy, cz. 4, s. 64.
• Za co lubimy lato?Udzielanie odpowiedzi na pytania.
Wypowiedzi dzieci dotyczące oznak lata i ich ulubionych letnich zajęć.
• Karty pracy, cz. 4, s. 64−65.
Odczytanie zdania: Jest lato. Oglądanie zdjęć, słuchanie tekstu na ich temat, odczytanego przez R. Rysowanie na każdej kolejnej gałązce o jedną jagodę mniej. Kolorowanie rysunków.
• Układanie zdań na temat lata (z wykorzystaniem zdjęć z kart pracy).
Np.
Latem na polu dojrzewa zboże.
Latem w ogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki.
Latem w lesie rosną jagody…
Dzieci układają zdania, R. je zapisuje. Potem przypomina je dzieciom, a one liczą w nich wyrazy.
•Śpiewanie na wymyślone melodie tekstu: Wiele dni czekałem/czekałam na to, żeby przyszło lato.
•„Co nas chroni przed słońcem?”-zagadki Magdaleny Wosik
By chronić skórę latem
przed słońca nadmiarem,
smaruj się nim, a potem
opalaj z umiarem.
(krem przeciwsłoneczny)
Słońce nie poparzy
noska ani uszu,
jeśli się opalać
będziesz w ……………………..
(kapelusz)
Gdy upał nad morzem,
cień zapewnić morze.
Choć jesienią jeszcze
chronił Cię przed deszczem.
(parasol)
Za uszy wkładaj
ich oba końce
i noś na nosie,
gdy razi słońce.
(okulary przeciwsłoneczne)
•Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki o wakacjach.
Dziecko maszeruje po kole, mówią rymowankę za R. i rytmiczne klaszcze.
Wakacje, wakacje
to wspaniały czas,
czekają na nas morze,
góry, rzeka, las.
2. Zabawa dydaktyczna Czym pojedziemy na wakacje? Rozwijanie
mowy i myślenia; rozwijanie słuchu fonematycznego.
•Karta pracy, cz. 4, s. 66.
Określanie, dlaczego pętle są tak narysowane. Kończenie rysowania linii między kwiatami. Kolorowanie kwiatów.
•Środki transportu - Bajeczka edukacyjna dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg
• Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.
Dziecko rozwiązuje zagadki, dzieli nazwy pojazdów na sylaby i głoski.
Pędzi po torze szybko, z daleka,
bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)
Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.
Lata podniebnym szlakiem. (samolot)
Ma maskę, a pod nią konie,
cylindry – nie na głowie.
A w środku siedzi człowiek. (samochód)
Ta wielka latająca maszyna
owada – ważkę, przypomina. (helikopter)
•Ćwiczenie spostrzegawczości –Znajdź takie same samochody ( karta pracy do wydruku) https://miastodzieci.pl/kolorowanki/znajdz-takie-same-samochody/
•Jeździ, pływa, lata- zagraj
•Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał – Gdzie poruszają się te pojazdy?
Dowolny instrument
Dziecko porusza się w odpowiednim rytmie; podczas przerwy w grze R. wymienia różne środki lokomocji. Jeśli te środki lokomocji poruszają się po lądzie, dzieckoprzykuca; jeśli w powietrzu – staje na palcach, z rękami wyciągniętymi w górę; jeśli po wodzie – kładzie się na brzuchu i naśladuje pływanie żabką.
•Zasady bezpieczeństwa na rowerze - bajki dla dzieci po polsku