Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

26-340, Drzewica, Radzice Duże 169

tel. 48 375 50 85

E-mail: spradzice@drzewica.pl

Nadeszło lato

 1. Nadeszło lato – rozmowa na temat nowej pory roku.  Rozwijanie

mowy; poznawanie oznak lata.

 

• Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowaniedo czytania, pisania, liczenia, s. 78. (5-latki)

Karta pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby, cz. 2, s. 77. (6-latki)

•Posłuchaj tekstu czytanego przez rodzica - Za co lubimy lato? Karty pracy, cz. 4, s. 64.

• Za co lubimy lato?Udzielanie odpowiedzi na pytania.

Wypowiedzi dzieci dotyczące oznak lata i  ich ulubionych letnich zajęć.

• Karty pracy, cz. 4, s. 64−65.

Odczytanie zdania: Jest lato. Oglądanie zdjęć, słuchanie tekstu na ich temat, odczytanego przez R. Rysowanie na każdej kolejnej gałązce o jedną jagodę mniej. Kolorowanie rysunków.

• Układanie zdań na temat lata (z wykorzystaniem zdjęć z kart pracy).

Np.

Latem na polu dojrzewa zboże.

Latem w ogrodach i na polach ludzie zbierają truskawki.

Latem w lesie rosną jagody

Dzieci układają zdania, R. je zapisuje. Potem przypomina je dzieciom, a one liczą w nich wyrazy. 

•Śpiewanie na wymyślone melodie tekstu: Wiele dni czekałem/czekałam na to, żeby przyszło lato.

•„Co nas chroni przed słońcem?”-zagadki Magdaleny Wosik

By chronić skórę latem
przed słońca nadmiarem,
smaruj się nim, a potem
opalaj z umiarem.
(krem przeciwsłoneczny)

Słońce nie poparzy
noska ani uszu,
jeśli się opalać
będziesz w ……………………..
(kapelusz)

Gdy upał nad morzem,
cień zapewnić morze.
Choć jesienią jeszcze
chronił Cię przed deszczem.
(parasol)

Za uszy wkładaj
ich oba końce
i noś na nosie,
gdy razi słońce.
(okulary przeciwsłoneczne)

 

•Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki o wakacjach.

Dziecko  maszeruje po kole, mówią rymowankę za R. i rytmiczne klaszcze.

Wakacje, wakacje

to wspaniały czas,

czekają na nas morze,

góry, rzeka, las.

 

2. Zabawa dydaktyczna Czym pojedziemy na wakacje?  Rozwijanie

mowy i myślenia; rozwijanie słuchu fonematycznego.

•Karta pracy, cz. 4, s. 66.

Określanie, dlaczego pętle są tak narysowane. Kończenie rysowania linii między kwiatami. Kolorowanie kwiatów.

•Środki transportu - Bajeczka edukacyjna dla dzieci  https://www.youtube.com/watch?v=Mss394U8tJg

• Rozwiązywanie zagadek o różnych środkach lokomocji.

Dziecko rozwiązuje zagadki, dzieli nazwy pojazdów na sylaby i głoski.

Pędzi po torze szybko, z daleka,

bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)

Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.

Lata podniebnym szlakiem. (samolot) 

Ma maskę, a pod nią konie,

cylindry – nie na głowie.

A w środku siedzi człowiek. (samochód)

Ta wielka latająca maszyna

owada – ważkę, przypomina. (helikopter)

 

•Ćwiczenie spostrzegawczości –Znajdź takie same samochody ( karta pracy do wydruku)         https://miastodzieci.pl/kolorowanki/znajdz-takie-same-samochody/

Jeździ, pływa, lata- zagraj

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/fafee4df1d91d35a99d1f1d676ee44bd_/lesson/lesson/index3.html

•Zabawa ruchowa rozwijająca szybką reakcję na sygnał  – Gdzie poruszają się te pojazdy?

Dowolny instrument

Dziecko porusza się w odpowiednim rytmie; podczas przerwy w grze R. wymienia różne środki lokomocji. Jeśli te środki lokomocji poruszają się po lądzie, dzieckoprzykuca; jeśli w powietrzu – staje na palcach, z rękami wyciągniętymi w górę; jeśli po wodzie – kładzie się na brzuchu i naśladuje pływanie żabką.

•Zasady bezpieczeństwa na rowerze - bajki dla dzieci po polsku

https://www.youtube.com/watch?v=gSzVtcWBd_w