Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

26-340, Drzewica, Radzice Duże 169

tel. 48 375 50 85

E-mail: spradzice@drzewica.pl

SPACER PO LESIE

Źródło: https://img.freepik.com/darmowe-wektory/maluj-ilustracje-dziko-i-naturalnie_46176-154.jpg?size=626&ext=jpg

 1.      Zabawa ruchowa Taniec drzew.

Odtwarzacz CD, nagranie spokojnej melodii.

Rodzic staje przed dziećmi stojącymi w rozsypce. Podczas nagrania spokojnej muzyki pokazuje ruchy do naśladowania i je komentuje.

• Drzewa powoli rosną – dzieci kucają, podnoszą się z rękami uniesionymi nad głową i z połączonymi dłońmi.

• Drzewa poruszają gałęziami – dzieci opuszczają ręce, lekko odchylają je na boki i obracają dłonie w nadgarstkach.

• Wiatr przechyla małe drzewka – dzieci przechylają się w jedną i w drugą stronę.

• Wyrosła piękna korona drzewa – dzieci unoszą w górę ręce i lekko nimi poruszają.

• Drzewa tańczą na wietrze i pochylają się do słońca – dzieci wznoszą ugięte lekko w łokciach ręce i łączą koniuszkami palców (tworzą koronę drzewa), skręcają się lekko w prawo i w lewo, pochylają i prostują w rytm muzyki.

2.      Rysowanie bez odrywania kredki od kartki na temat: Drzewa.

R. przygotowuje na arkuszu wzór przedstawiający drzewo (pień i korona) połączonych na dole linią falistą. Dzieci siadają przy stoliku i próbują rysować po śladzie bez odrywania kredki od kartki.

https://p15.lublin.eu/wp-content/uploads/2020/04/Ekologia-%C4%87wicz.-grafomotoryczne.pdf – wzór drzewa do druku str. 4

 3.      Zabawa Jak spędzać czas wolny w lesie?

Dzieci siedzą w kole i kolejno kończą zdanie lub pokazują ruchem jego zakończenie: W lesie można… (obserwować przyrodę, fotografować ją i filmować, wsłuchiwać się w śpiew ptaków, odpoczywać, uprawiać sport, zbierać owoce leśne, wąchać kwiaty).

4.      Oglądanie filmu edukacyjnego Wędrówki Skrzata Borówki - odc. 2 - Las mieszany

https://www.youtube.com/watch?v=54Rv8Dlm5m4

  • Rozmowa na temat filmu.

R. zadaje dzieciom pytania i polecenia związane z filmem.

  - Jakie warstwy lasu zostały wymienione?. (ściółka leśna, runo leśne, podszyt, korony drzew).

  - Jakie zwierzęta zostały wymienione w filmie?(dzik, wilk, sarny, żubr).

  - Wymień drzewa o których była mowa? (dęby, klony świerki).

  - Czy jedliście kiedyś owoce leśne, np.: jagody, jeżyny, maliny, poziomki, borówki?

  - Jak należy zachowywać się w lesie? (Cicho, nie śmiecić, nie palić ognisk).

 

Źródło: https://i.pinimg.com/474x/4b/7d/11/4b7d11ff6ec1e9d1183e160733fd3147--website.jpg

  • Oglądanie zdjęć leśnych drzew i owoców

R. pokazuje dzieciom zdjęcia leśnych drzew i owoców: maliny, poziomki i jagody. Dzieci

  • oglądają drzewa i owoce przez lupę. Określają ich kolor, wielkość i ewentualnie smak. Nazywają je.

DRZEWA IGLASTE:

 

Źródło: https://static.epodreczniki.pl/portal/f/res-minimized/RSFhGEQewl71P/9/2TUCGMuOpgex38zupaoTFRIeY4Rdl8wq.png

 

 

DRZEWA LIŚCIASTE:

 

źródło: https://i.pinimg.com/originals/5d/e2/ce/5de2ce4a61e6d2bb18c9041d4e6e1991.jpg

 

źródło: https://i.pinimg.com/originals/b5/13/b9/b513b982d4e7efb7f26e56abdebcad37.jpg

 

Źródło: https://i.pinimg.com/originals/08/5d/52/085d5259951ed2902c2082b98e803fdf.jpg

 

źródło: https://i0.wp.com/eduzabawy.com/wp-content/uploads/2017/10/drzewa-owoce-li%C5%9Bcie_000001.jpg?resize=900%2C636&ssl=1

 

Źródło: https://i.pinimg.com/originals/22/f8/30/22f830cba09713a474f5d744f258d81e.jpg

 

Źródło: https://i.pinimg.com/originals/1f/4f/3a/1f4f3ada62457137b20418e56865bc55.jpg

 5.      Zabawa dźwiękonaśladowcza z elementem ruchu – Ptaki w lesie.

R. naśladuje odgłosy, jakie wydają ptaki w lesie: sowy (u-hu), dzięcioły (stuk, puk) i kukułki (ku-ku). Następnie dzieci powtarzają te odgłosy. Dzieci poruszają się lekko jak ptaki, wykonują ramionami ruchy przypominające machanie skrzydłami. R. podaje nazwę ptaka, a dzieci naśladują jego odgłos.

 6.      Ćwiczenia w kartach pracy dla 3-4 latków

https://eduzabawy.com/karty_pracy/policz-obrazki/dzien-drzewa/ - wydrukuj dowolną stronę. Policz obrazki i narysuj w odpowiednim miejscu odpowiednią ilość kresek.

 7.      Drzewo – praca plastyczna.

Potrzebne materiały: zielona bibuła, biała kartka A4, brązowa kartka, klej, nożyczki. Dziecko na brązowej kartce stara się odrysować swoją rękę, następnie z pomocą rodzica wycina szablon ręki i przykleja go na białą kartkę. Później z  zielonej bibuły tworzy kuleczki, i przykleja je na kartkę tworząc drzewo.

 

Źródło: https://www.miedzianykrasnalek.pl/wpcu/2020/05/drzewo.png