Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

26-340, Drzewica, Radzice Duże 169

tel. 48 375 50 85

E-mail: spradzice@drzewica.pl

Mieszkańcy wiejskiego podwórka

Dzień dobry   

 

W tym tygodniu poznamy mieszkańców wiejskiego podwórka, naszym przewodnikiem dzisiaj będzie świnka Balbinka :) 

Poznajcie naszą nową koleżankę.

 Oto ŚWINKA BALBINKA

 

Balbinka bardzo uwielbia sport, dlatego już teraz zaprasza was na gimnastykę :)

   Pierwsza zabawa polega na celowaniu piłeczką do pojemnika lub kartonowego pudełka. Rodzic wyznacza linie startu i mety. Ustawia karton lub pojemnik coraz dalej od linii startu. Dziecko rzuca piłkę do pojemników. Jeśli trafią piłką do pojemnika stojącego blisko rodzić odsuwa pojemnik coraz dalej. Powodzenia :)

 

Grasz w zielone? Teraz twoim zadaniem jest odszukanie na swoim ubraniu koloru zielonego, jeżeli nie masz poszukaj na ubraniu kogoś bliskiego. Gdy już znajdziesz rozejrzyj się po swoim pokoju i znajdź wszystkie rzeczy w kolorze zielonym :)

      Po skończonym ćwiczeniu rozwiąż zagadkę. 

Taki kolor mają liście,

Taki kolor trawa ma,

Taki kolor ma też światło,

Gdy po pasach idę ja.

 Rozwiązanie to kolor _______ :) Brawo!

 

Bardzo proszę dzieci 3-letnie o wykonanie pracy plastycznej pt: „ W magicznym zielonym świecie”.

Do wykonania pracy potrzebujecie:

- białej kartki A4

- zielonej kredki lub zielonej farby

Z wielką niecierpliwością czekam na wasze prace :)

 

Balbinka zaprasza was teraz na wysłuchane piosenki. Musicie słuchać bardzo uważnie ponieważ nasza świnika chce wam zadać kilka pytań :) Kliknij w link: https://www.youtube.com/watch?v=vFq6WqAeL2M

 Podobała się piosenka? To teraz świnka zada wam pytania, zobaczymy czy znacie na nie odpowiedź :)

- Z ilu zwrotek składa się piosenka?

- O co kłócą się zwierzęta w piosence?

- O jakich zwierzętach jest mowa w kolejnych zwrotkach?

- Jak nazywamy mamę, tatę i dziecko w rodzinach zwierząt (ptaków) przedstawionych w piosence?

 

 

Na zakończenie naszego dzisiejszego spotkania, świnka Balbinka przeczyta dla nas opowiadanie A. Widzowskiej Kogutek.

 

Obudziło się słoneczko, zaświeciło tuż nad rzeczką i promyczkiem pac! kogutka.

 – Wstawaj, śpiochu! Piej! Pobudka!

Dzieci wołają: – Wstawaj! Lecz kogucik oczy mruży, chciałby pospać trochę dłużej…

– Niech zwierzęta zbudzi kotek, który słodko śpi za płotem.

 Kot przeciąga się na ganku.

– Lubię miauczeć o poranku…

Jak nie piśnie: – Miauuu! Pobudka! Na to przybiegł pies z ogródka.

Warknął: – Słyszę kocie piski! Aż mi kość uciekła z miski! Hau! Hau! To najlepszy budzik, nawet świnki śpiochy zbudzi! Świnki wyszły na podwórze.

– My też chcemy śpiewać w chórze! Miauczki, szczeki, kukuryki zamieniamy w śliczne kwiki! Wtem pojawił się kogucik.

– Proszę więcej się nie kłócić! Kto jest mistrzem przebudzanek? Niech rozstrzygnie pan baranek!

Baran rzekł: – Przestańcie skrzeczeć! Budzik może tylko beczeć! Beeee! I beeee! Każdego ranka, więc głosujcie na baranka! Przydreptała krówka w łaty.

 – Ja zamuczę! Kto jest za tym? Muuuu tak miłe jest dla uszka, że obudzi w mig leniuszka! Przyczłapały żółte kaczki, białe gąski i kurczaczki. Wszyscy chcą od rana gdakać, piszczeć, gęgać albo kwakać! Dość miał kogut tego krzyku.

 Zapiał głośno: – Kukuryyykuuu! Wiecie, kto nas będzie budzić? Zwykły elektryczny budzik.

 

Drogie dzieci potraficie odpowiedzieć na pytania świnki? :)

Jakie zwierzęta występowały w przedstawieniu?

Jaki problem miały zwierzęta?

Jakie zdanie miały zwierzęta na temat porannej pobudki?

Jak zakończyła się ta historia?

 

Poznajemy literkę Ż,ż - zadania dla 6-latków i chętnych 5-latków. 

 Poproś mamę lub tatę i wspólnie wykonajcie kilka zabaw z literą „Ż, ż”.

 Możesz tą pracę rozdzielić sobie na 2 dni :-) POWODZENIA

1. Czas poznać bohatera naszej nowej litery…

Rodzic czyta dziecku zagadkę, gdy dziecko odgadnie hasło pokazujemy obrazek.       

 

2. Teraz żabka zaprasza was na krótki film dzięki, któremu bliżej ją poznacie.

 https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU

 

 3. Podziel słowo żaba na sylaby (ża-ba), a teraz spróbuj na głoski (ż-a-b-a).  

4. Połóż tyle białych kartek lub klocków ile sylab jest w słowie żaba, a teraz połóż tyle kartek lub klocków ile jest głosek w słowie żaba.

 

 5.Określanie rodzaju głoski ż.

 Wypowiadanie głoski ż długo: żżżyyyy...

 Wypowiadanie głoski ż krótko: ż, ż, ż, ż, ż...

 Co możecie powiedzieć o tej głosce?

 (Jest to spółgłoska i oznaczamy ją na niebiesko).

 

Jeśli masz klocki lub korki w kolorze niebieskim i czerwonym spróbuj ułożyć  z nich wyraz żaba (o o o o), róża (o o o o )

 

6. Spróbuj wymyśleć jak najwięcej wyrazów na literę ż. 

7. A teraz trochę ruchu z żabką -rób to co żabka (potrzebna pomoc rodzica  w czytaniu wierszyka)     

                                           

 

 

Super sobie radzisz!!! 

 

Popracuj trochę nad literą „Ż, ż” i poćwicz swoją rękę.

Wykonaj polecenia  w kartach pracy:

-  karta pracy,  cz.4, nr 60 -63   5- latki

 - karta pracy,  cz.4, nr 72 - 77   6- latki

W załączeniu karta pracy (literka Ż, ż) dla chętnych  5- latków

 

 

Pozdrawiamy :)