Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

26-340, Drzewica, Radzice Duże 169

tel. 48 375 50 85

E-mail: spradzice@drzewica.pl

Zadanie 10

Zadanie 10

Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez uczestniczącą w konkursie szkołę, dotyczącego kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów.

Wykonanie:

Szczegółowy opis zadania i jego realizacji, liczba uczestników, efekty.

W ramach zadania 10 w szkole przeprowadzono pogadanki w klasach na temat „Bezpiecznego Internetu”.

W tym celu w klasach młodszych (96 uczniów) uczniowie uczestniczyli w prezentacji, w której zostały wykorzystane filmy z programu „3…2…1… Internet”. Prezentacja ta poruszała zagadnienia dotyczące,  m.in.  cyberprzemocy, uzależnienie od Internetu i innych zagrożeń np. wirusy. Po każdym filmie uczniowie dzielili się z nauczycielami swoimi doświadczeniami, zastanawiali się w jaki sposób można unikać tego rodzaju zagrożeń oraz jak zachowywać się by móc bezpiecznie korzystać z Internetu. Wspólnie ustalono kilka zasad bezpiecznego korzystania z Internetu. Na zakończenie uczniowie wykonywali rysunki na temat „ Bezpieczny Internet”.

 

W klasach IV-VI (53)przeprowadzono pogadankę również na temat bezpiecznego Internetu. W tym celu wykorzystano prezentację multimedialną, w której poruszono takie oto tematy: wirtualne znajomości, cyberprzemoc, uzależnieniu od Internetu, bezpieczeństwo danych. Po każdym temacie uczniowie zastanawiali się, w jaki sposób mogą się zabezpieczyć przed cyberprzemocą, uzależnieniem czy utratą danych. Ważnym tematem poruszonym podczas prezentacji był również temat dotyczący „hejtowania”. Uczniowie wyrażali swoje zdanie na ten temat w oparciu o film kampanii społecznej „Dodaj znajomego” prowadzonej przez Disney Polska i Fundację Dzieci Niczyje.

Następnie uczniom zadano kilka pytań, aby same mogły się przekonać czy bezpiecznie korzystają z Internetu, m.in. czy spędzają wiele godzin przed komputerem i nie mogą się od tego komputera oderwać, czy często mają ochotę sprawdzać Facebook lub inne portale społecznościowe. Kolejnym punktem spotkania było wspólne ustalenie zasad jak nie uzależnić się od komputera i Internetu.

Na koniec uczniowie przygotowywali plakaty na temat zalet korzystania z Internetu, zagrożeniach oraz jak zachowywać się w Internecie, aby czuć się bezpiecznie.

Głównym celem tych spotkań było zapoznanie uczniów z zagrożeniami płynącymi z korzystania z komputera czy Internetu, sposobami unikania tych zagrożeń jak również prawidłowymi zachowaniami w sytuacji, gdy stajemy się ofiarami Internetu.

Wnioski:

  • znają zasady bezpiecznego posługiwania się komputerem i Internetem
  • rozumieją, jakie niebezpieczeństwo czeka na dzieci w sieci, jak łatwo można uzależnić się od Internetu
  • wiedzą, gdzie szukać pomocy i do kogo należy się zwrócić w sytuacji związanej z niebezpieczeństwem w sieci