Zadanie 6
Zadanie 6
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat Kibole, blokersi, grupy podwórkowe – co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciśnięciem do ,,paczki”?. Wskazany udział specjalisty do spraw prewencji z Policji, pedagoga- specjalisty z zakresu resocjalizacji
Wykonanie
Liczba przeprowadzonych konwersatoriów- 6
Liczba uczestników - 148
Wnioski , ocena zadania , uwagi.
Celem zadania było rozpoznanie zagrożeń płynących z kontaktów z grupą podwórkową oraz uświadomienie uczniom, gdzie szukać pomocy w przypadku zaistniałego zagrożenia.
W grudniu 2015r. na godzinach wychowawczych w klasach IV -VI wychowawcy z uczniami przeprowadzili dyskusję opartą o analizę przypadku i drzewo decyzyjne: Jak rozpoznać zagrożenie? Zajęcia te miały na celu określenie wartości związanych z umiejętnością świadomego rozpoznania zagrożenia. W klasach I - III nauczyciele przeprowadzili pogadankę na temat: Jak należy reagować gdy widzimy zachowania niewłaściwe?
Dnia 20.01.2015r. wszyscy uczniowie uczestniczyli w spotkaniu z młodszym aspirantem do spraw prewencji Barbarą Stępień z Komendy Powiatowej Policji w Opocznie. Tematem spotkania były zagadnienia opisane powyżej i omawiane przez nauczycieli w klasach. Pani B. Stępień mówiła o zagrożeniach i jak się przed nimi uchronić oraz jak postępować, gdy widzimy jakieś sytuacje niebezpieczne. Na zakończenie spotkania uczniowie zadawali pytania na interesujące ich tematy związane z omawianymi zagrożeniami.
Każda klasa wypracowała Kodeks klasowy ,,Stop agresji i przemocy”. W ramach zajęć wychowania fizycznego oglądali krótkie filmiki dotyczące karygodnego zachowania się kiboli podczas i po meczach piłkarskich.
Wnioski:
- potrafią rozpoznać zagrożenia płynące ze strony kontaktu z grupą podwórkową.
- wiedzą jak bronić się przed wciągnięciem do paczki.
- zdobyli wiedzę na temat różnorodności grup nieformalnych.
- wiedzą, gdzie szukać pomocy w razie zagrożenia.
- znają następstwa prawne wynikające z negatywnych zachowań będących udziałem grupy – paczki.
- mają świadomość w jaki sposób grupa wpływa na ich życie.
- nauczyli się być kibicem a nie ,,kibolem”.