Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

26-340, Drzewica, Radzice Duże 169

tel. 48 375 50 85

E-mail: spradzice@drzewica.pl

Zadanie 6

Zadanie 6

Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat Kibole, blokersi, grupy podwórkowe – co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciśnięciem do ,,paczki”?. Wskazany udział specjalisty do spraw prewencji z Policji, pedagoga- specjalisty z zakresu resocjalizacji

Wykonanie

Liczba przeprowadzonych konwersatoriów- 6

Liczba uczestników - 148

Wnioski , ocena zadania , uwagi.

Celem zadania było rozpoznanie zagrożeń płynących z kontaktów z grupą podwórkową oraz uświadomienie uczniom, gdzie szukać pomocy w przypadku zaistniałego zagrożenia.

W grudniu 2015r. na godzinach wychowawczych w klasach IV -VI wychowawcy z uczniami przeprowadzili dyskusję opartą o analizę przypadku i drzewo decyzyjne: Jak rozpoznać zagrożenie? Zajęcia te miały na celu określenie wartości związanych z umiejętnością świadomego rozpoznania zagrożenia. W klasach I - III nauczyciele przeprowadzili pogadankę na temat: Jak należy reagować gdy widzimy zachowania niewłaściwe?

Dnia 20.01.2015r. wszyscy uczniowie uczestniczyli w spotkaniu z młodszym aspirantem do spraw prewencji Barbarą Stępień z Komendy Powiatowej Policji w Opocznie. Tematem spotkania były zagadnienia opisane powyżej i omawiane przez nauczycieli w klasach. Pani B. Stępień mówiła o zagrożeniach i jak się przed nimi uchronić oraz jak postępować, gdy widzimy jakieś sytuacje niebezpieczne. Na zakończenie spotkania uczniowie zadawali pytania na interesujące ich tematy związane z omawianymi zagrożeniami.

Każda klasa wypracowała Kodeks klasowy ,,Stop agresji i przemocy”. W ramach zajęć wychowania fizycznego oglądali krótkie filmiki dotyczące karygodnego zachowania się kiboli podczas i po meczach piłkarskich.

Wnioski:

  • potrafią rozpoznać zagrożenia płynące ze strony kontaktu z grupą podwórkową.
  • wiedzą jak bronić się przed wciągnięciem do paczki.
  • zdobyli wiedzę na temat różnorodności grup nieformalnych.
  • wiedzą, gdzie szukać pomocy w razie zagrożenia.
  • znają następstwa prawne wynikające z negatywnych zachowań będących udziałem grupy – paczki.
  • mają świadomość w jaki sposób grupa wpływa na ich życie.
  • nauczyli się być kibicem a nie ,,kibolem”.