Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

26-340, Drzewica, Radzice Duże 169

tel. 48 375 50 85

E-mail: spradzice@drzewica.pl

Zadanie 5

Zadanie 5

Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić?

Wykonanie:

Liczba przeprowadzonych konwersatoriów: 6

Liczba uczestników konwersatoriów – 150

Wnioski, ocena zadania, uwagi.

Celem zadania było poznanie podstawowych informacji związanych z profilaktyką uzależnień, w tym zagrożeń społecznych i osobistych płynących z używania tytoniu, narkotyków, dopalaczy oraz rozumienie potrzeby walki z uzależnieniami i dostępem do środków psychoaktywnych.

W ramach tej akcji w naszej szkole na godzinach wychowawczych w klasach IV-VI wychowawcy w/g konspektu nr 5 przeprowadzili zajęcia o tej tematyce. Zajęcia pokazały jakie zagrożenia i konsekwencje wynikają z zażywania wszelkich środków prowadzących do uzależnienia. Uczniowie dyskutowali na temat innych możliwości spędzania wolnego czasu w grupach rozwijających swoje zainteresowania.

W klasach I-III nauczyciele omówili zasady postępowania w trudnych sytuacjach. Uczniowie odgrywali scenki dramowe zainspirowane tekstem wiersza M. Strzałkowskiej ,,Nie rozmawiaj z nieznajomym”.

W ramach punktu 5 przedszkolaki uczestniczyły w programie ,,Czyste powietrze wokół nas”, w którym współuczestniczyli rodzice podpisując kontrakty. Wynikiem realizacji programu były prace plastyczne dzieci.

Uczniowie klas I-VI uczestniczyli w konkursie ,,Stop nałogom” – plakat. Na korytarzu szkolnym Samorząd Uczniowski przygotował gazetkę informacyjną ,,Stop agresji i przemocy”. Na lekcjach przyrody uczniowie klas IV-VI realizowali temat ,,Trzeba umieć powiedzieć NIE”. Na lekcjach wychowawczych przeprowadzono konwersatoria na temat ,,Jak spędzać wolny czas i rozwijać swoje zainteresowania?”

Wnioski:

  • Uczniowie wiedzą, jakie zagrożenia i konsekwencje dla zdrowia powoduje palenie tytoniu i innych używek
  • Potrafią radzić sobie w sytuacjach, kiedy trzeba powiedzieć –NIE.
  • Znajdują inne alternatywne zainteresowania w czasie wolnym.