Zadanie 5
Zadanie 5
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić?
Wykonanie:
Liczba przeprowadzonych konwersatoriów: 6
Liczba uczestników konwersatoriów – 150
Wnioski, ocena zadania, uwagi.
Celem zadania było poznanie podstawowych informacji związanych z profilaktyką uzależnień, w tym zagrożeń społecznych i osobistych płynących z używania tytoniu, narkotyków, dopalaczy oraz rozumienie potrzeby walki z uzależnieniami i dostępem do środków psychoaktywnych.
W ramach tej akcji w naszej szkole na godzinach wychowawczych w klasach IV-VI wychowawcy w/g konspektu nr 5 przeprowadzili zajęcia o tej tematyce. Zajęcia pokazały jakie zagrożenia i konsekwencje wynikają z zażywania wszelkich środków prowadzących do uzależnienia. Uczniowie dyskutowali na temat innych możliwości spędzania wolnego czasu w grupach rozwijających swoje zainteresowania.
W klasach I-III nauczyciele omówili zasady postępowania w trudnych sytuacjach. Uczniowie odgrywali scenki dramowe zainspirowane tekstem wiersza M. Strzałkowskiej ,,Nie rozmawiaj z nieznajomym”.
W ramach punktu 5 przedszkolaki uczestniczyły w programie ,,Czyste powietrze wokół nas”, w którym współuczestniczyli rodzice podpisując kontrakty. Wynikiem realizacji programu były prace plastyczne dzieci.
Uczniowie klas I-VI uczestniczyli w konkursie ,,Stop nałogom” – plakat. Na korytarzu szkolnym Samorząd Uczniowski przygotował gazetkę informacyjną ,,Stop agresji i przemocy”. Na lekcjach przyrody uczniowie klas IV-VI realizowali temat ,,Trzeba umieć powiedzieć NIE”. Na lekcjach wychowawczych przeprowadzono konwersatoria na temat ,,Jak spędzać wolny czas i rozwijać swoje zainteresowania?”
Wnioski:
- Uczniowie wiedzą, jakie zagrożenia i konsekwencje dla zdrowia powoduje palenie tytoniu i innych używek
- Potrafią radzić sobie w sytuacjach, kiedy trzeba powiedzieć –NIE.
- Znajdują inne alternatywne zainteresowania w czasie wolnym.