SADZIMY ROŚLINY
SADZIMY ROŚLINY
1. Ćwiczenie pamięci – Kwiaty ogrodowe.
Sylwety kwiatów ogrodowych, np.: hiacynta, tulipana, bratka, róży.
Rodzic układa na stole sylwety kwiatów, np.: hiacynta, tulipana, bratka, róży. Dzieci podają nazwy kwiatów uprawianych w ogrodzie i je liczą. Wskazują, który kwiat jest: pierwszy, drugi, trzeci, a który – czwarty. Następnie odwracają się, Rodzic chowa sylwetę jednego kwiatu. Dzieci patrzą i odgadują, którego kwiatu brakuje, po czym odtwarzają początkowy układ kwiatów – dokładają odpowiedni kwiat.
2. Zabawa Co tak pachnie?
Naturalne kwiaty, np.: hiacynt, tulipan, bratek, róża.
Rodzic pokazuje dzieciom kwiaty i je nazywa. Dzieci przyglądają się kwiatom, opisują ich wygląd oraz zapach. Chętne dziecko zamyka oczy i zgaduje po zapachu, jaki to kwiat.
3. NA RABATCE – ZAJĘCIA MATEMATYCZNE.
3. NA RABATCE – ZAJĘCIA MATEMATYCZNE.
- Karta pracy, cz. 2, nr 39. – 4 latki
- Ćwiczenia rachunkowe – Kwiaty na rabatkach.
3 koperty, w każdej kopercie 3 wąskie prostokąty i sylwety kwiatów: hiacyntów, bratków, tulipanów, róż (od 1 do 3 sylwet każdego gatunku), w kolorach: białym, żółtym i różowym.
Rodzic daje dzieciom kopertę zawierającą prostokąty – rabatki – oraz sylwety kwiatów. Dzieci zajmują wyznaczone miejsca. Rodzic omawia zawartość kopert, pokazuje sylwety kwiatów i je nazywa. Proponuje zabawę w sadzenie kwiatów na rabatkach.
- Sadzenie kwiatów według kolorów płatków. Dzieci rozkładają prostokąty. Na każdym z nich układają kwiaty w danym kolorze. Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania. Dzieci przeliczają kwiaty i mówią, ile kwiatów danego koloru rośnie na ich rabatkach.
- Sadzenie kwiatów według gatunków. Dzieci sadzą kwiaty według gatunków: na każdej rabatce (każdym prostokącie) układają kwiaty danego gatunku. Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania. Dzieci przeliczają kwiaty. Mówią, ile kwiatów danego gatunku zasadziły na swojej rabatce.
- Sadzenie kwiatów według instrukcji Rodzica. Dzieci sadzą kwiaty według polecenia Rodzica, np.: Na każdej rabatce zasadźcie po 3 kwiaty. R. sprawdza poprawność wykonania zadania. Dzieci przeliczają kwiaty. Mówią, jakie kwiaty, jakiego koloru zasadziły na rabatce.
4. Rzut do celu – można rzucać do celu, do kosza, do narysowanej lub stworzonej np. z chusty/koca obręczy. Wystarczą piłeczki lub woreczek. Odległość możesz z czasem zwiększać, tak by dziecko miało większą trudność i jednocześnie przybierało inną pozycję do rzutu.