Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

26-340, Drzewica, Radzice Duże 169

tel. 48 375 50 85

E-mail: spradzice@drzewica.pl

SADZIMY ROŚLINY

SADZIMY ROŚLINY

1.     Ćwiczenie pamięci – Kwiaty ogrodowe.

Sylwety kwiatów ogrodowych, np.: hiacynta, tulipana, bratka, róży.

Rodzic układa na stole sylwety kwiatów, np.: hiacynta, tulipana, bratka, róży. Dzieci podają nazwy kwiatów uprawianych w ogrodzie i je liczą. Wskazują, który kwiat jest: pierwszy, drugi, trzeci, a który – czwarty. Następnie odwracają się, Rodzic chowa sylwetę jednego kwiatu. Dzieci patrzą i odgadują, którego kwiatu brakuje, po czym odtwarzają początkowy układ kwiatów – dokładają odpowiedni kwiat. 

2.     Zabawa Co tak pachnie?

Naturalne kwiaty, np.: hiacynt, tulipan, bratek, róża.

Rodzic pokazuje dzieciom kwiaty i je nazywa. Dzieci przyglądają się kwiatom, opisują ich wygląd oraz zapach. Chętne dziecko zamyka oczy i zgaduje po zapachu, jaki to kwiat.

 3.     NA RABATCE – ZAJĘCIA MATEMATYCZNE.

 

 3.     NA RABATCE – ZAJĘCIA MATEMATYCZNE.

  •  Ćwiczenia rachunkowe – Kwiaty na rabatkach.

3 koperty, w każdej kopercie 3 wąskie prostokąty i sylwety kwiatów: hiacyntów, bratków, tulipanów, róż (od 1 do 3 sylwet każdego gatunku), w kolorach: białym, żółtym i różowym.

Rodzic daje dzieciom kopertę zawierającą prostokąty – rabatki – oraz sylwety kwiatów. Dzieci zajmują wyznaczone miejsca. Rodzic omawia zawartość kopert, pokazuje sylwety kwiatów i je nazywa. Proponuje zabawę w sadzenie kwiatów na rabatkach.

  • Sadzenie kwiatów według kolorów płatków. Dzieci rozkładają prostokąty. Na każdym z nich układają kwiaty w danym kolorze. Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania. Dzieci przeliczają kwiaty i mówią, ile kwiatów danego koloru rośnie na ich rabatkach.
  • Sadzenie kwiatów według gatunków. Dzieci sadzą kwiaty według gatunków: na każdej rabatce (każdym prostokącie) układają kwiaty danego gatunku. Rodzic sprawdza poprawność wykonania zadania. Dzieci przeliczają kwiaty. Mówią, ile kwiatów danego gatunku zasadziły na swojej rabatce.
  • Sadzenie kwiatów według instrukcji Rodzica. Dzieci sadzą kwiaty według polecenia Rodzica, np.: Na każdej rabatce zasadźcie po 3 kwiaty. R. sprawdza poprawność wykonania zadania. Dzieci przeliczają kwiaty. Mówią, jakie kwiaty, jakiego koloru zasadziły na rabatce.

 4Rzut do celu – można rzucać do celu, do kosza, do narysowanej lub stworzonej np. z chusty/koca obręczy. Wystarczą piłeczki lub woreczek. Odległość możesz z czasem zwiększać, tak by dziecko miało większą trudność i jednocześnie przybierało inną pozycję do rzutu.