DBAMY O OGRÓDEK
DBAMY O OGRÓDEK
1. Wiosenne prace w ogródku - wysłuchanie wiersza Iwony Róży Salach „Ogrodnicy”.
Idą, idą ogrodnicy. Tup!
Niosą grabki i łopatki. Hej!
Będą spulchniać ziemię,
aby lekko było jej.
Puk, puk, puk łopatką.
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki
na nasze grządeczki.
- Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza:
− Dokąd idą dzieci?
− Co dzieci niosą ze sobą do ogrodu?
− Co dzieci będą robiły w ogrodzie?
2. „Co ogrodnik robi w ogrodzie”- praca z obrazkiem
- Rozmowa na temat prac, jakie wykonuje ogrodnik.
- Zabawa rozwijająca logiczne myślenie – Co przyda się w ogrodzie?
Dzieci wymieniają te przedmioty, które przydadzą się do pracy w ogrodzie oraz mówią, w jaki sposób się je wykorzystuje w ogrodzie.
- Zabawa ruchowo-ortofoniczna Co robimy w ogrodzie?
Bębenek, skakanki.
Rozkładamy w pokoju skakanki – ścieżki między grządkami. Dzieci swobodnie maszerują po pokoju wzdłuż skakanek tak, aby nie nadepnąć na grządki. Powtarzają słowa dźwiękonaśladowcze: tup, tup, tup. Na uderzenie w bębenek zatrzymują się, milkną, naśladują czynności, jakie wykonuje się w wiosną w ogrodzie, np.:
– kopiemy grządki łopatką – puk, puk, puk,
– grabimy grządki – szu, szu, szu,
– podlewamy kwiaty – palcami naśladują spadanie kropel i mówią: kap, kap, kap.
3. Karta pracy, cz. 2 str. 38 – 4 latki
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna6.jpg - 3 i 4 latki
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna2-1.jpg - 3 i 4 latki
4. Ogrodnik -kolorowanka