Tematyka tygodnia: ŁĄKA W MAJU
WYPRAWA NA ŁĄKĘ
1. Rozpoznawanie i nazywanie roślin i zwierząt – mieszkańców łąki.
Książki o tematyce przyrodniczej, przedstawiające rośliny i zwierzęta – mieszkańców łąki.
Źródło: https://assets.puzzlefactory.pl/puzzle/194/015/original.jpg
źródło: https://ulicaekologiczna.pl/wp-content/uploads/2017/06/kwiaty-e1497698647302.png
Dzieci oglądają książki o tematyce przyrodniczej. Rozpoznają i nazywają znane im rośliny i zwierzęta zamieszkujące łąkę. R. zapoznaje z nazwami tych, które są dzieciom nieznane. Przekazuje podstawowe informacje na ich temat. Następnie wskazuje kolejno obrazki, pyta o nazwę rośliny lub zwierzęcia i prosi o opisanie jej/jego wyglądu.
2. Zabawa ruchowa z elementem rzutu i celowania – Wiosenne zabawy na łące.
Jedna piłka dla dwójki dzieci.
Dzieci dobierają się w pary. Rodzic rozdaje im piłki. Dziecko trzymające piłkę rzuca ją do partnera, klaszcze w dłonie i łapie piłkę, którą odrzuca mu partner.
3. Oglądanie filmu edukacyjnego Majowa łąka. Dzieci oglądając film rozwiązują zagadki, liczą i śpiewają piosenkę Bal na łące.
https://www.youtube.com/watch?v=toHxCZxUjac link do bajki
4. Łąka w maju – malowanie na mokrym kleju.
Dla każdego dziecka biała kartka z bloku technicznego, płynny klej, pędzelek, farby plakatowe (jeśli są gęste, dobrze je rozcieńczyć wodą).
R. prosi, aby dzieci przypomniały sobie, jak wyglądała łąka. Dzieci opisują swoje wrażenia. Wymieniają kolory, jakich dostrzegły na łące najwięcej. R. proponuje namalowanie tej samej łąki za pomocą techniki malowanie na mokrym kleju. Dzieci pokrywają sztywną kartkę płynnym klejem. Następnie malują farbami na mokrym podkładzie, palcami lub pędzlem. Starają się odtworzyć taki koloryt łąki, jaki zapamiętały z obrazków. Po zakończeniu zadania odkładają prace do wyschnięcia.