Zadania przyrodnicze
• Kończenie rymowanek o łące.
Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno… (łąka)
Czerwone jak gotowane raki – to… (maki)
Ma żółty środek, białe płatki,
łodyga u niej wiotka.
Ten łąkowy kwiat to… (stokrotka)
Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.
Wygrzewa się w promykach słonka.
To maleńka… (biedronka)
Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to… (motyle)
Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna… (osa)
Lata, lata obok czoła. To miodna… (pszczoła)
Założenie pierwszej karty zielnika.
• Oglądanie filmu Rośliny łąkowe https://www.youtube.com/watch?v=bgYeAZm8mqk
• Zioła z łąki.
R. opowiada o zastosowaniu roślin zielnych, pokazuje syropy, kremy, suszone zioła na herbatę (np. rumianek), szampon pokrzywowy, tabletki rapacholin, krem rumiankowy ….
• Ćwiczenia oddechowe Dmuchamy na dmuchawiec (mniszek pospolity).
Dziecko naśladuje dmuchanie na trzymaną w ręce roślinę. Dmucha mocno, aż do braku powietrza.
• Wykonanie przez dziecko pierwszej strony własnego zielnika.
Rodzic przygotowuje dla dziecka : roślinę (np. stokrotka, koniczyna, mniszek pospolity, szczaw…), dwie kartki z bloku
Pamiętaj! Sprawdzamy, czy roślina nie jest chroniona.
• Dziecko ogląda roślinę, nazywa wskazywane części (łodyga, korzeń, liść, kwiat).
• Dziecko wykonuje następujące czynności wskazane przez rodzica:
- układa roślinę na kartce i delikatnie przykrywa ją drugą kartką, a potem
wkłada między kartki książki (należy pamiętać, żeby roślina była ładnie rozłożona).
- kładzie na książce inne grube książki.
Rodzic informuje dziecko, że po 10 dniach wyjmie delikatnie swoją roślinę i przyklei ją taśmą bezbarwną na kolorowej kartce ( jeśli dziecko potrafi będzie mogło ją samodzielnie podpisać).
Możemy zachęcić dzieci aby wykonały dalsze strony zielnika).
•• Coś dla zdrowia
Wspólne wypicie herbatki ziołowej np. rumiankowej.
Instrukcja obrazkowa