Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

26-340, Drzewica, Radzice Duże 169

tel. 48 375 50 85

E-mail: spradzice@drzewica.pl

MIESZKAŃCY ŁĄKI

1.      Wycinanie kół z kolorowych kartek. Tworzenie kompozycji kwiatowych.

Dla każdego dziecka: kartka w białym kolorze i kartki w różnych kolorach, nożyczki, ołówki,

szablony kół.

Rodzic układa na stole kartki oraz szablony kół. Dzieci odrysowują na kolorowych kartkach koła, a następnie je wycinają. Układają z kolorowych kół na białej kartce dowolne kompozycje kwiatowe.

2.      Życie na łące – zajęcia matematyczne z elementami ćwiczeń ortofonicznych.

  • Wprowadzenie. Słuchanie odgłosów natury – Słoneczna łąka

Nagranie z odgłosami dochodzącymi z łąki. http://chomikuj.pl/daro0106/zachomikowane/!+Odg*c5*82osy+natury/S*c5*82oneczna+*c5*82*c4*85ka+-+1,5412051595.mp3(audio)

Dzieci siedzą w półkolu. R. włącza płytę z nagraniem odgłosów dochodzących z łąki. Pyta, gdzie można usłyszeć podobne odgłosy. Jeśli dzieci mają trudność z udzieleniem odpowiedzi, mówi zagadkę (Iwony Fabiszewskiej):

 Wiosną kolorowa, pełno kwiatów wkoło.

 Wiele tu owadów, wszystkim jest wesoło.

 Trawa się zieleni, pszczoła nektar spija.

 Dzieci grają w piłkę, czas tu szybko mija. (łąka)

Zachęca do zabawy w wiosenny koncert na łące. Rodzic włącza ponownie nagranie odgłosów dochodzących z łąki, a dzieci dołączają się i wydają odgłosy podobne do tych, które słyszą.

3.      Ćwiczenia słuchowe Poznajemy mieszkańców łąki.

Prezentacja multimedialna z obrazkami mieszkańców łąki -https://www.szybkiplik.pl/Zjv7U5KXxX

Rodzic podaje nazwy mieszkańców łąki (pszczoła, motyl, bocian, żaba, konik polny, gąsienica, biedronka, mysz, kret, mrówka) pokazując obrazki na prezentacji multimedialnej w komputerze, opisując dokładnie ich wygląd. Następnie prosi chętne dziecko, aby pomyślało o jakimś zwierzęciu mieszkającym na łące i opowiedziało o nim, bez podawania jego nazwy. Pozostałe dzieci odgadują, o jakie zwierzę chodzi. R. prosi dzieci aby podzieliły nazwy mieszkańców łąki na sylaby.

4.      Karty pracy cz. 2, str. 50–51 – 4 latki.

5.      Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Lusterko dla każdego dziecka.

R. rozdaje dzieciom lusterka. Demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.

• Bocian i żaba – dzieci naśladują dziób bociana, ściągając wargi mocno do przodu, otwierają je i zamykają, a następnie rozciągają szeroko wargi jak żaba, która jest zadowolona, że schowała się przed bocianem.

• Biedronka ma dużo kropek – dzieci rysują czubkiem języka kropki na podniebieniu, przy szeroko otwartych ustach, unosząc język do góry.

• Kret – tak jak kret wychodzi ze swego podziemnego domku, tak dzieci unoszą język do góry, w stronę nosa, a potem znów chowają za górnymi zębami.

• Pszczoła – dzieci naśladują bzyczenie pszczoły: bzzz, bzzz, bzzz.

• Motyl – jak motyl porusza skrzydłami, tak dzieci poruszają naprzemiennie językiem od jednego do drugiego kącika ust. 

• Konik polny – tak jak konik polny skacze w górę i w dół, tak dzieci otwierają szeroko usta i językiem skaczą za górne zęby i za dolne zęby. W tym ćwiczeniu język nie wychodzi przed zęby.