Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

26-340, Drzewica, Radzice Duże 169

tel. 48 375 50 85

E-mail: spradzice@drzewica.pl

KWIATY NA ŁĄCE

1.      Kolorowa łąka – praca z tablicą demonstracyjną, inspirowana wierszem Grażyny Lech Na łące.

 

Źródło: https://assets.puzzlefactory.pl/puzzle/233/578/original.jpg

  • Słuchanie wiersza Grażyny Lech Kwiaty na łące.

 Dywan z kwiatów, ziół i traw.

 Są w nim jaskry, maki, szczaw.

 Brzęczą trzmiele, skrzeczy sroka.

 Kreta także tutaj spotkasz.

 Możesz słuchać, patrzeć, wąchać!

 Piękna, kolorowa łąka.

 

 Rozmowa na temat wiersza. R. zadaje pytania:

 - O jakim miejscu jest ten wiersz?

 - Jakie rośliny rosły na łące?

 - Jakie zwierzęta tam przebywały?

 - Jak wyglądała łąka?

  • Wskazywanie na tablicy demonstracyjnej kwiatów, których nazwy zostały wymienione w wierszu.

Tablica demonstracyjna.

R. wskazuje na tablicę demonstracyjną. Pyta dzieci, co ona przedstawia i po czym poznały, że

to jest łąka. Prosi, aby dzieci wskazały na tablicy te kwiaty, których nazwy zostały wymienione w wierszu, i te, których autor wiersza nie wymienił, ale dzieci znają ich nazwy. Zastanawia się, które kwiaty najłatwiej jest rozpoznać. Pyta o to dzieci. Dzieci wymieniają charakterystyczne cechy kwiatów. Następnie R. prosi, aby dzieci opisały wygląd łąki. Pomaga im, zadając pytania.

2.      Zabawa matematyczna Maki, kaczeńce, niezapominajki.

Liczmany – czerwone, żółte i niebieskie kwiatki wycięte z papieru kolorowego, obręcze w tych kolorach. - http://www.getcoloringpages.com/coloring/11922 (link do druku szablonu kwiatka – wydrukować kwiatki na papierze rysunkowym w kolorze czerwonym, żółtym i niebieskim)

R. rozsypuje kolorowe kwiaty na dywanie – łące. Dzieci postępują zgodnie z poleceniami R.:

  • • segregują kwiaty ze względu na kolor, wkładają do właściwych obręczy,
  • • układają rytm z kwiatów rozpoczęty przez N.: czerwony, żółty, niebieski, czerwony, żółty...
  • • układają dowolne rytmy.
3.      Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze Odgłosy łąki.

Dzieci biegają, naśladując podany przez R. odgłos zwierzęcia żyjącego na łące: konik polny – cyk, cyk; żaba – kum, kum; osa – bzzzz…; skowronek – fiu, fiu.

4.      Karty pracy, cz. 2, str. 52. – 4 latki

5.      Wyprawka plastyczna

  • 3 latki – karta nr. 28

- karta H (Dzieci: kolorują kwiaty, wycinają kwiaty po liniach przerywanych.)

  • 4 latki – karta nr. 25