Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

26-340, Drzewica, Radzice Duże 169

tel. 48 375 50 85

E-mail: spradzice@drzewica.pl

Tematyka tygodnia : ŚWIĘTO RODZICÓW

Mama i tata.

Żódło: https://czerwonykapturek.eu/images/fotki/rodzina.png

 

Zabawa Moja mama jest…, a mój tata jest…

Kartony z napisami Mama jest…; Tata jest…, flamaster.

Dziecko kończy zdania (poszukiwanie jak największej liczby określeń przymiotnikowych), R. zapisuje określenia wokół napisów: Mama jest…; Tata jest… Wspólnie z dzieckiem odczytuje napisy (zwrócenie uwagi na podobieństwa i różnice w określeniach mamy i taty).

 

Słuchanie wiersza.Jadwigi Koczanowskiej Mama i tata.

Mama i Tata to świat nasz cały,

ciepły, bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce

i kochające najmocniej serce.

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość co nie ma końca.

Kochana Mamo, Kochany Tato

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

 

Rozmowa na temat wiersza.

R. pyta:

Kim dla dzieci jest mama i tata?

Za co dzieci dziękują rodzicom?

 

Kończenie zdań rozpoczętych przez R.

Moi rodzice są kochani, bo…

Pomagam rodzicom w…

Lubię być w domu, bo…

Z tatą najchętniej robię…

Z mamą najchętniej robię…

 

Aktywne słuchanie wiersza.

R. recytuje wiersz, a dziecko dopowiada końcowe słowa wersów

 

Mama i Tata to świat nasz… (cały),

ciepły, bezpieczny, barwny… (wspaniały),

to dobre, czułe, pomocne… (ręce)

i kochające najmocniej… (serce).

To są wyprawy do kraju… (baśni),

wakacje w górach, nad morzem, na… (wsi),

loty huśtawką, prawie do… (słońca)

oraz cierpliwość co nie ma… (końca).

Kochana Mamo, Kochany… (Tato)

dzisiaj dziękować chcemy Wam… (za to),

że nas kochacie, że o nas(dbacie)

i wszystkie psoty nam… (wybaczacie).

 

Nauka wiersza fragmentami, metodą ze słuchu.

Zabawa muzyczno-ruchowa Układamy serduszko.

Nagranie dowolnej piosenki, odtwarzacz CD, dla dziecka: sznurek lub tasiemka (o długości 50 cm).

Dziecko przy nagraniu piosenki porusza się tanecznym krokiem po pokoju. W rękach trzyma sznurek. Podczas przerwy w grze układa z niego na podłodze sylwetę serduszka. Powrót muzyki jest sygnałem do tanecznego poruszania się.