Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

26-340, Drzewica, Radzice Duże 169

tel. 48 375 50 85

E-mail: spradzice@drzewica.pl

Mój tata

Źródło: https://lh3.googleusercontent.com/proxy/CJajGEiXPhRdiAATFG-IEihMYqA11Rs4ReRYzroP1PcrMEBxdG7iadsPw2YW_tmz9o5yJ8ib-_WclWUFAmSkp8AIQJWmThJaRIq4zBn-s2Y9Ubkw0F4ppggikLY_8Q

  • Jak powstają monetyZabawy z monetami.

Słuchanie piosenki  Tata pracuś 

https://www.youtube.com/watch?v=-cs8-0bBfwQ

 

1.       Poszukiwanie odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Rodzic zachęca dziecko do wypowiadania się przez odpowiedzi na pytania: Skąd ludzie mają pieniądze? Dlaczego trzeba pracować? Jakie prace wykonują ludzie w celu zarobienia pieniędzy?  Zachęca też dziecko do wypowiedzi, w jaki sposób planuje ono w przyszłości zarabiać pieniądze. Razem wymyślają zabawę tematyczną związaną z wymarzonym zawodem dziecka

 2.      Obejrzenie filmiku edukacyjnego: „Krótka historia pieniądza”.  Swobodna rozmowa na temat obejrzanego filmu.

https://www.youtube.com/watch?v=Y8s3pTobAYo

 3.      Zabawy matematyczne z monetami.

Dzieci porównują ciężar poszczególnych monet. Szacują, czy ważą tyle samo, czy różnią się od siebie – układają na jednej dłoni wybraną monetę, a na drugiej dłoni inną monetę. Opisują swoje wrażenia.

Układają monety od największej do najmniejszej i odwrotnie.

Segregują monety według nominału. 

Układanie rytmów z monet. Rodzic układa rytm, np. moneta 1 gr – 2 gr – 5 gr, a zadaniem dziecka jest go kontynuować.

 4.      Zabawa w sklep. 

Rodzice wraz z dziećmi budują sklep z artykułów dostępnych w domu. Do zabawy można użyć papierowych pieniędzy wykonanych przez dziecko. Rodzic przypomina dziecku o używaniu słów grzecznościowych: proszę, dziękuję.

 5.      Czy wszystko można kupić za pieniądze?

Rozmowa z dzieckiem na temat wartości. Wspólne wykonanie plakatu pt. „To jest cenne dla naszej rodziny”.

 6.      Burza mózgów – Co to jest oszczędzanie?

R. wykonuje mapę myśli – zapisuje na kartonie słowo oszczędzanie. Pyta dzieci, jak rozumieją to słowo. Prosi dzieci o wymienianie słów kojarzących im się         z tym pojęciem. Rysuje strzałki od tego słowa i zapisuje propozycje dzieci. Następnie zadaje kilka pytań, np.: Dlaczego ludzie nie mają oszczędności? Jakie są korzyści z oszczędzania? Czy wszyscy oszczędzają? Co się dzieje, gdy ktoś nie oszczędza pieniędzy? W jaki sposób oszczędzamy pieniądze? (Skarbonka, lokata bankowa). Dzieci szukają odpowiedzi na zadane pytania. Próbują wyjaśnić powiedzenie: żyć oszczędnie. R. uzupełnia wypowiedzi dzieci.

 

  • Obrazek  dla taty  wykonany według własnego pomysłu .