Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

26-340, Drzewica, Radzice Duże 169

tel. 48 375 50 85

E-mail: spradzice@drzewica.pl

NIBY TACY SAMI, A JEDNAK INNI

źródło: http://appdata.przedszkolowo.pl/publications/relation/a91fdae0e9c27bbd617778ec21cd74b3edefa008/5be21a39118b2b4f0e3334238d6ae5f83489de18/dzieci-swiata-big.jpg

DZIEŃ DZIECKA

Przedstawiamy proponowaną tematykę do wspólnego spędzenia Dnia Dziecka, ale mogą Państwo ten dzień spędzić według własnego uznania.

 

1.      Rozmowa na temat obchodów Międzynarodowego Dnia Dziecka.

Czasopisma, katalogi, dla każdego dziecka nożyczki.

Dzieci wycinają z czasopism i katalogów kolorowe ilustracje przedstawiające dzieci różnych narodowości, w różnych sytuacjach. Prowadzą swobodne rozmowy na temat obrazków.

Określają wygląd dzieci i ich emocje. Zastanawiają się, dlaczego dzieci bywają smutne i wesołe.

R. pyta dzieci:

 - Jak obchodzi się Dzień Dziecka w Polsce?

 - Kogo i czym się obdarowuje w dniu tego święta?

Chętne dzieci wypowiadają się. Rodzic informuje dzieci o organizowanej dla nich, w związku z tym świętem, zabawie w ogrodzie i luźnych zajęciach w formie zabawy.

 

 2.      Zabawa rozwijająca spostrzegawczość – Znajdź coś...

Rodzic siedząc z dzieckiem na dywanie, mówi: Znajdź coś... (niebieskiego, małego itp.), a zadaniem dziecka jest odnaleźć i pokazać rzecz spełniającą ten warunek.

 

 3.      Inni, a tacy sami – Słuchanie baśni H. Ch. Andersena Brzydkie kaczątko.

R. opowiada baśń o brzydkim kaczątku na podstawie baśni H. Ch. Andersena Brzydkie kaczątko

https://www.youtube.com/watch?v=-pLvAyocJlU ) R. wspólnie z dziećmi omawia kolejne przygody kaczątka. Zastanawiają się, jak czuło się ono na podwórku, a jak nad stawem, gdy zobaczyło swoje odbicie w wodzie.

R. kontynuuje rozmowę. Wyjaśnia dzieciom znaczenie pojęcia tolerancja.

Tolerancja to poszanowanie odmienności innych, ich wyglądu, sposobu komunikowania

się, wiary, kultury itd.

 

 4.      Ćwiczenia pamięci ,,Co zginęło ze środka koła?"

Foremki do piasku o różnych kształtach lub foremki do ciastek , pierników.

Rodzic pokazuje dziecku foremki do piasku i prosi, by powiedziało, co swoim kształtem przypominają. Wspólnie wybierają kilka i układają je na środku dywanu. Potem dziecko odwraca się tyłem, a Rodzic zabiera jedną foremkę i chowa za plecami. Dziecko odgaduje, co zniknęło ze środka koła i zamienia się rolami z Rodzicem.

 

 5.      Zabawy na świeżym powietrzu:

  • Dzień dziecka na sportowo – obchody Międzynarodowego Dnia Dziecka w ogrodzie.

Rodzice zapraszają dzieci do wspólnej zabawy przy muzyce w kole, zabawy z wykorzystaniem sprzętu sportowego czy zabawek ogrodowych, np. Przeciąganie liny, Gra w kolory, budowanie Piaskowych zamków, dowolne zabawy z piłką

  • Przejażdżka rowerowa – rodzice zapraszają dzieci na małą przejażdżkę rowerową po swojej okolicy.

Źródło: https://maliodkrywcy.org/dokumenty/Dzien%20Dziecka.jpg