Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

26-340, Drzewica, Radzice Duże 169

tel. 48 375 50 85

E-mail: spradzice@drzewica.pl

JESTEŚMY DLA SIEBIE UPRZEJMI

1.      Wyszukiwanie różnic między dwoma obrazkami przedstawiającymi pomagające sobie dzieci.

Obrazki przedstawiające pomagające sobie dzieci, np. jedno dziecko podaje drugiemu dziecku kredkę.

https://drive.google.com/file/d/1fBmKWaxOc7vsYhI7mViW_C8ug8tUVh03/view - 2 obrazki do druku str. 13 i 14

Rodzic kładzie przed dziećmi obrazki. Omawia z nimi przedstawione sytuacje. Dokłada niemal identyczne obrazki, jednak różniące się kilkoma szczegółami. Dzieci odszukują różnice między dwoma obrazkami.

 2.      Prawdziwy przyjaciel – rozmowa inspirowana wierszem Jadwigi Koczanowskiej Przyjaciel.

  • Powitanie zabawą Miłe powitania.

Odtwarzacz CD, nagranie melodii do marszu.

Rodzic włącza nagranie melodii do marszu. Dzieci poruszają się  po pokoju w rytmie słyszanej melodii. Na pauzę w muzyce witają się miłymi gestami, np. podają sobie ręce, uśmiechają się, przytulają, dotykają swoją dłonią dłoni kolegi lub koleżanki.

 

  • Wysłuchanie wiersza Jadwigi  Koczanowskiej Przyjaciel.

 

Nie musisz mieć przyjaciół stu,

nie musisz mieć dziesięciu,

wystarczy, byś jednego miał,

a to już wielkie szczęście.

Przyjaciel to jest taki ktoś,

kto zawsze cię zrozumie,

 

gdy dobrze jest – to cieszy się,

gdy źle – pocieszyć umie.

Przyjaciel to jest taki ktoś,

kto nigdy nie zawiedzie,

a poznasz go, bo z tobą jest,

gdy coś się nie powiedzie.

 

  • Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.

Rodzic pyta:

- Ilu przyjaciół wystarczy mieć?

- Kogo możemy nazwać przyjacielem?

- Po czym można poznać przyjaciela?

 

  • Wypowiadanie się na temat: Co to znaczy być dobrym kolegą i przyjacielem?

Rodzic zadaje dzieciom pytanie Co to znaczy być dobrym kolegą i przyjacielem?. Dzieci starają się na nie odpowiedzieć. Na koniec Rodzic podsumowuje stwierdzeniem, że aby wspólne zabawy się udały, wszyscy muszą odnosić się do siebie życzliwie.

 

https://i.pinimg.com/474x/90/18/6f/90186fa225104072a4b7983f0add324c.jpg

https://i.pinimg.com/564x/ca/cd/68/cacd6894f927c5a6804c7dff4befdf66.jpg

 

https://i.pinimg.com/474x/a8/f2/6b/a8f26b553275ed55b4ba01013282c860.jpg

3.      Przygotowanie niespodzianki dla przyjaciela.

Kredki, dla każdego dziecka karton.

Dzieci siedzą na dywanie i zastanawiają się, kogo mogą nazwać przyjacielem. Następnie R. zachęca dzieci do przygotowywania niespodzianki. Dzieci siadają do stołu i rysują Czarodziejski obrazek dla kolegi lub koleżanki.

 4.      Taneczne wygibasy z piosenką Jesteśmy dziećmi.

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

Dzieci swobodnie tańcują w rytm piosenki.

 5.      Ćwiczenia w kartach pracy dla 3-4 latków

https://drive.google.com/file/d/1fBmKWaxOc7vsYhI7mViW_C8ug8tUVh03/view- do druku strona 1, 4 i 8

 6.      Zabawy na świeżym powietrzu

  • Zagadki obrazkowe Zgadnij, co narysowałem?

R. wykonuje patykiem na ziemi rysunki. Dzieci odgadują, co narysował R. Następnie zagadki rysunkowe wykonują dzieci.

  • Zabawy swobodne ulubionymi zabawkami.

Dzieci bawią się swobodnie ulubionymi zabawkami. Stosują w zabawie zwroty grzecznościowe: proszę, dziękuję, przepraszam.