Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

26-340, Drzewica, Radzice Duże 169

tel. 48 375 50 85

E-mail: spradzice@drzewica.pl

ZABAWY W LICZENIE

1.      Poranna gimnastyka dla przedszkolaka

https://view.genial.ly/5eb82acb2fb48d0d930bbcdd/interactive-content-gimnastyka-przedszkolakow?fbclid=IwAR2Si6b4tcEoQzwpKQ5Y-W_v3WY8fNi41aBLrj69vlhGs01-M4cs6iydtXA

2.      Zabawa rozwijająca słuch fonematyczny Imieninowe echo.

Rodzic wymawia sylabę np. ma. Dziecko wypowiada tę samą sylabę i kończy słowo, mówiąc imię dziecka rozpoczynające się na tę sylabę np. Ma-te-usz. Następnie dzieci podają inne imiona na podaną sylabę, np. Mar-ta, Mal-wi-na. Przykłady innych sylab: Zo-, Le-, Ku-.

3.      Skąd jesteśmy i ile mamy lat? – zajęcie matematyczne.

  • Wprowadzenie.

Rodzic zaprasza dzieci do obejrzenia filmu edukacyjnego My dzieci świata

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

Swobodna rozmowa na temat filmu.

  • Ćwiczenia w kartach pracy cz.2

- 3 latki str. 18

- 4 latki str. 56

- 3 i 4 latki https://drive.google.com/file/d/1fBmKWaxOc7vsYhI7mViW_C8ug8tUVh03/view – do druku str. 10 i 11

  • Lekkie czy ciężkie?

Zadaniem dziecka jest wybór ciężkiego i lekkiego przedmiotu spośród wskazanych. Przykładami mogą być drewniany klocek i kartka papieru. Dziecko powinno zrozumieć znaczenie słów "lekki" i "ciężki". Początkowo bierzemy tylko dwa przedmioty i podajemy maluchowi do ręki na zmianę, tak aby poczuł różnicę. Później dobieramy jeszcze kilka takich par i wspólnie określamy, co jest ciężkie, a co lekkie. W najtrudniejszej wersji dziecko wybiera obiekty "ciężkie" i "lekkie" z grupy kilku przedmiotów.

  • Jedno dla mnie, jedno dla ciebie

Przygotowujemy małe przedmioty, np.: guziki, klocki, kredki. Dziecko ma za zadanie podzielić przedmioty pomiędzy sobą a drugą osobą, może wkładać je do małych, wcześniej przygotowanych pojemników lub okręgów z tasiemek. Zabawę urozmaicamy poprzez dołączenie trzeciego uczestnika, np. ulubionej maskotki. Taka forma spędzania czasu wprowadzi dziecko w świat liczb i zbiorów.

 4.      Zabawa ,,Kto stoi przed tobą?" rozpoznawanie innych osób za pomocą dotyku. Dziecko zamyka oczy. Domownicy stają przed nim. Zadaniem dziecka z zamkniętymi oczami jest odgadnięcie za pomocą dotyku, kto przed nim stoi.

 5.      Praca plastyczna – kolorowanka do wyboru

https://przedszkolankowo.pl/2018/06/02/dzieci-plansze-demonstracyjne-kolorowanki/

 6.      Rozegranie popularnej gry planszowej Chińczyk przez rodzinę

Gra planszowa Chińczyk.

R. zapoznaje dzieci z zasadami gry w popularną grę planszową. Zachęca do przestrzegania

  • obowiązujących zasad, sprawnego przeliczania oczek na wyrzucanej kostce i pól na planszy.