Co jest cięższe, a co lżejsze?
Źródło: https://www.zielonezabawki.pl/zun_pm_Drewniana-waga-z-szalkami-i-10-ciezarkami-82682-Sevi-zabawa-w-sklep-6001_3.jpg
Co jest cięższe, a co lżejsze? – zabawy z zastosowaniem wagi szalkowej.
• Zapoznanie z wagą szalkową.
Waga szalkowa.
Dziecko ogląda wagę, nazywa jej części za R.
• Ćwiczenia z zastosowaniem wagi szalkowej.
Klocki drewniane, miś.
R. przygotował klocki: drewniane, sześcienne i misia.
R. mówi, że razem będziemy porównywać wagę (masę) misia i klocków.
• Pierwsza sytuacja.
R. kładzie na lewej szalce misia, a na prawej klocki.
(Ilość klocków musi być taka, aby ich masa była mniejsza od masy misia).
− Co jest cięższe? Po czym to poznasz?
− Co jest lżejsze? Po czym to poznasz?
•Druga sytuacja.
R. kładzie na lewej szalce misia, a na prawej klocki.
(Ilość klocków musi być taka, aby ich masa równoważyła masę misia).
− Co jest cięższe? Co jest lżejsze?
− Po czym poznajesz, że klocki ważą tyle co miś?
• Trzecia sytuacja.
R. kładzie na lewej szalce misia, a na prawej klocki.
(Ilość klocków musi być taka, aby ich masa była większa od masy misia).
− Co jest cięższe? Po czym to poznaliście?
− Co jest lżejsze? Po czym to poznaliście?
• Ćwiczenia w porównywaniu masy przedmiotów.
Różne przedmioty, np.: klocki, piłeczki, lalki, misie, tworzywo przyrodnicze, waga szalkowa.
Dziecko porównuje masę wybranych przedmiotów i określa, co jest cięższe, co jest lżejsze.
• Karta pracy, cz. 4, s. 55.
Kolorowanie w każdej parze cięższego przedmiotu. Kończenie rysowania wag według wzoru.
•Zabawa ruchowa Waga.
Dziecko w parze z rodzicem staje naprzeciwko siebie. Podajemy sobie ręce i naprzemiennie wykonujemy przysiady.
Literopisanki – nauka pisania
https://flipbooki.mac.pl/dodatkowe/1640800_literopisanki_kreatywna_nauka_pisania_6_latek_b.pdf