Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych

26-340, Drzewica, Radzice Duże 169

tel. 48 375 50 85

E-mail: spradzice@drzewica.pl

Co jest cięższe, a co lżejsze?

Źródło: https://www.zielonezabawki.pl/zun_pm_Drewniana-waga-z-szalkami-i-10-ciezarkami-82682-Sevi-zabawa-w-sklep-6001_3.jpg

Co jest cięższe, a co lżejsze? – zabawy z zastosowaniem wagi szalkowej.

• Zapoznanie z wagą szalkową.

Waga szalkowa.

Dziecko ogląda wagę, nazywa jej części za R.

• Ćwiczenia z zastosowaniem wagi szalkowej.

Klocki drewniane, miś.

R. przygotował klocki: drewniane, sześcienne i misia.

R. mówi, że razem będziemy porównywać wagę (masę) misia i klocków.

• Pierwsza sytuacja.

R. kładzie na lewej szalce misia, a na prawej klocki.

(Ilość klocków musi być taka, aby ich masa była mniejsza od masy misia).

− Co jest cięższe? Po czym to poznasz?

− Co jest lżejsze? Po czym to poznasz? 

•Druga sytuacja.

R. kładzie na lewej szalce misia, a na prawej klocki.

(Ilość klocków musi być taka, aby ich masa równoważyła masę misia).

− Co jest cięższe? Co jest lżejsze?

− Po czym poznajesz, że klocki ważą tyle co miś?

• Trzecia sytuacja.

R. kładzie na lewej szalce misia, a na prawej klocki.

(Ilość klocków musi być taka, aby ich masa była większa od masy misia).

− Co jest cięższe? Po czym to poznaliście?

− Co jest lżejsze? Po czym to poznaliście?

• Ćwiczenia w porównywaniu masy przedmiotów.

Różne przedmioty, np.: klocki, piłeczki, lalki, misie, tworzywo przyrodnicze, waga szalkowa.

Dziecko porównuje masę wybranych przedmiotów i określa, co jest cięższe, co jest lżejsze.

• Karta pracy, cz. 4, s. 55.

Kolorowanie w każdej parze cięższego przedmiotu. Kończenie rysowania wag według wzoru.

•Zabawa ruchowa Waga.

Dziecko w parze z rodzicem  staje naprzeciwko siebie. Podajemy sobie ręce i naprzemiennie wykonujemy przysiady.

 

Literopisanki – nauka pisania

https://flipbooki.mac.pl/dodatkowe/1640800_literopisanki_kreatywna_nauka_pisania_6_latek_b.pdf